16 Tem 2010

Lirik Derleme

1
bir gün baksam ki gelmişsin
hasretin içimde sonsuzluk kadar
şaşırmış kalmışım birdenbire çaresiz
benim olmuş dünyalar

yavuz bülend

2
yağmurlar yağıyor inceden ince
rüzgarlar esiyor serince
bir sigara yakıyorum efkarlanarak
çıkıp karşıma sen geliyorsun
saçların ıslanmış oluyor

yavuz bülend

3
gözmezdim seni
aylar, günler geçerdi
uzaktan
çok uzaklardan
seni seyrederdim

özdemir asaf

4
sen kaç köşeli yıldızsın?
saçlarını kimler için bölük bölük yapmışsın
saçlarını, ruhumun evliyalarınca örülen
tarif edilmez güllerin yankısı gözlerin
gözlerin kaç kişinin gözlerinde gezinir
sen kaç köşeli yıldızsın?

sezai karakoç

5
yürü, gölgen seni uğurlamakta
küçülüp, küçülüp kaybol ırakta
yolu tam dönerken arkana bakta
köşede bir lahza kalıver gitsin

necip fazıl

6
huzurunda bazen benliğim erir
tavrın hulusumdan şüphe gösterir
bazen de ne olmaz ümitler verir
sabr-u kararımı alan gözlerin

rıza tevfik

7
senden bilirim yok bana bir faide ey gül
gül yağını eller sürünür çatlasa bülbül
etsem de abestir sitem-i hare tahammül
gül yağını eller sürünür çatlasa bülbül

nevres-i kadim

8
yeşil pencerenden bir gül at bana
ışıklarla dolsun kalbimin içi
geldim işte mevsim gibi kapına
gözlerimde bulut, saçlarımda çiğ

ahmet muhip dıranas

9
kimseye etmem şikayet, ağlarım ben halime
titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime
perde-i zulmet çekilmiş, korkarım ikbalime
titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime

10
ha küreğe mahkum olmak, prangaya vurulmak
ha görmemek gözlerini ikiside bir
bütün kördüğümleri çözecek gözlerindir
sakın bakma

anlatsan duyarım bütün güzellikleri
erir dağlarımın başındaki kar
sussan içimde kıyamet kopar
sakın konuşma

yavuz bülend

11
başka bir gözyaşını dudaklarınla silsen
ürpererek bu derim, mezardan bir nefestir
buna kıskançlık deme, bence değil yalnız sen
seni gören göz bile ne kadar mukaddestir

kimse karşında belki titremez gönlüm kadar
bense hala korkarım dizinde ağlamaktan
teması korku veren tatli bir ölüm kadar
daha hoştur kalbime görünüşün uzaktan

faruk nafiz

11
kalbim, o şarkıyı unutmadın mı?
dinmedi mi hala o eski ağrı?
bu küçük şehirde başlayan şarkı
özlediğin yalnız o şen kadın mı?
kalbim, o şarkıyı unutmadın mı?

kalbim uçurumlarda açan çiçek
o kadın bu kalbi nerden bilecek?

nurettin özdemir

12
bütün sevgileri atıp içimden
varlığımı yalnız ona verdim ben
elverir ki bir gün bana derinden
ta derinden bir gün bana, gel desin

ahmet kutsi tecer

13
bir gün tam anlatmaya..
bakacaksın
gözlerimi kapayacağım
anlayacaksın..

özdemir asaf

14
ekseri sonbahar gecelerinde
sızarken camlardan ince bir yağmur
düşünürüz herşey yerli yerinde
lakin gözlerimiz niçin doludur?

ahmet muhip dıranas

15
hayal meyal şeylerden ilk aşkımız
hatırası bile yabancı gelir
hayata beraber başladığımız
dostlarla da yollar ayrıldı bir bir
gittikçe artıyor yalnızlığımız

cahit sıtkı

16
ey sen ki, kül ettin beni onmaz yakışınla
ey sen ki, gönüller tutuşur bir bakışınla
hançer gibi keskin, çiçekler gibi ince
çehren bana uğrunda ölüm hazzı verince

nihal atsız

17
ateş gibi bir nehir akıyordu
ruhumla o ruhun arasından
bahsetti derinden ona halim
aşkın bu onulmaz yarasından

vurdukça bu nehrin ona aksi
kaçtım o bakıştan, o dudaktan
baktım ona sesizce uzaktan
vurdukça bu aşkın ona aksi

ahmet haşim

18
benim söylemek için çırpındığım gecelerde,
siz yoktunuz.

özdemir asaf

19
benim gibi düşmandır o da bana bilirim
bağdaşmazken bir histe onunla ölüm dirim
nasılsa bir duyguyu ısrarla paylaşırız
o benden nefret eder, ben ondan tiksinirim..

Hiç yorum yok: