31 Oca 2012

Aynaların Yüzümüze Karşı Söylediği Yalanlar

Aynaya nasıl yansıdığını bırak
Ayna olmadan nasılsın ona bak
Kaç yüz aynaya bakmadan güzelim diyebilir
Kaçyüz bin aynaları yansımalar diye, bilir
Hangi yansıma bana sensin diyebilir?
Bu kan, sima sensin diyebilir?
Aynaya nasıl yansıdığını bırak
Ayna olmadan nasılsın ona bak

2012, ocak 31

28 Oca 2012

ZM / Nefsle Yapılan Gevezelikler

Kurulu bir düzene doğuyor milyarlarca insan. Keşke tek doğsak. Hür doğsak. Doğuştan getirdiğimiz her şey algılamamızı güçleştiriyor. Zaman kaybettiriyor. Öyle çok meşgale, öyle çok icat var ki, hepsi asıl soruları sormayı geciktiren gündemler oluyor.

***

Bir bebek.

Uyuyacak. Büyüyecek. Tıpış tıpış yürüyecek. Okula gidecek. Karneleri beş getirecek. Öss ye girecek. Üniversiteye gidecek. Ortamlara akacak. Aşık olacak. İşe girecek. Evlenecek. Bir türlü soramadığı, soru sormanın aklına bile gelmediği soruların, sorunların içine, içinde, çocuk dünyaya getirecek.
Sürüp gidecek, süre gidecek.

***

Doğayla tek kalsa her insan. Herkesin tek başına yürüyüş yaptığı yollar, vadiler, duraklar olsa.

***

Off.

***

“Bütün bir kâinat muşamba dekor
Bütün bir insanlık yalana teslim.”
Necip Fazıl

Belki de haklı Necip Fazıl, belki de herkes kendi dışında her şeyin dekor olduğu bir oyunda.

***

ne seyircisiz, ne alkışsız, ne münzevi benim oyunum.
Tek başıma hüküm sürdüğüm krallığımın senaryosu elimde, aynaya bakarak ettiğim repliklerimle ne aciz, ne bariz benim oyunum.
“benden ısrarla nefsimi ıslah etmemi istediler
  nerde bende o göz
...
vazgeçer miyim ömrümü adadığım diktatörlükten
olacak şey mi bu hiç olur mu?”

İsmet Özel

***

Kendi nefsine dertlenen, kendi nefsine söylenen bir zibilim en fazla.
Farkına vardığım tek şey, hiç’e yaklaştığım. Çünkü öyle çok, öyle bok ki her şey.  
Hazımsızlık dışında hiç’ten yolumu dönürecek bir meşgale yok şimdilik.

***

“Cehennem başkalarıdır”
Sartre

Başkaları, başkaları. Off başkaları.

Kral olma düşü kuran, bir keresinde kurmuş olanın kaderinde savaşmak vardır.
Ama bak her yer küçücük krallıklarla dolu. Mini minicik devletciklerle.  Onlardan biri, içlerinden biri olacaksın en fazla.
En olmadıktan sonra, eşsiz olmadıktan sonra savaşmanın ne anlamı var? Kazanmak en olmak için çünkü. Krallık en için, eşsiz için çünkü.

O zaman bırakıyorum. Bırakmalıyım. Bıraksam artık!

***

Kendime attığım nutukta bile başkalarının imzası var.
Baksana, bıraksana artık.

***

2012, Ocak

23 Oca 2012

Ali Şeriati / Dua



teşekkürler Znn.

Yalnızlık Sözleri, 302

***
hiçbir şey söyleyemem, hiçbir şey hakkında hiçbir şey yazamam.
anladığım şey beni sessizliğe mecbur etti.
yokluğun sonsuz fezasına giren,
hayali bir kuş gibi hissediyorum kendimi.
***

Ali Şeriati / Yalnızlık Sözleri
(syf: 302)

17 Oca 2012

Kibr Zedesi

yutkundu.
sesi ayarlamak için.
yönü değiştirdi.
cümle kurdu.
bok oldu.

içinin takati bitti.

2011, ocak

12 Oca 2012

.: Queen of Jerusalem & Kudüs Kraliçesi :.





Kingdom Of Heaven / Eva Green

Ali Ural / Keskin Nişancı ve Geyik

...
biz başka bir masalın perdesini aralayalım soğukkanlılıkla. Masalın kahramanı Chris Kyle. Babasına borçlu kahramanlığını. Masalının başında onu anıyor bu yüzden: "Çocukken babamla geyik avına çıkıyorduk. Nişan almayı ve hedefimi isabetle vurabilmeyi babamdan öğrendim..." Chris Kyle bir keskin nişancı. ABD'nin Irak'ı işgali süresince 255 kişiyi öldürdüğünü yazıyor "American Sniper" adlı kitabında. Keskin gözlerini saklıyor kara gözlükleri. Ellerinde parmak uçlarını açıkta bırakan savaş eldivenleri. Ağırlığını sağ ayağı üzerine verip dizini hafifçe kırmış. Tüfeğinin namlusu yeri gözlüyor. Zoraki bir tebessüm çırpınıyor yüzünde. Kitapta yalnız fotoğrafları değil, kahramanlık öyküleri de yer alıyor keskin nişancının. Tetiğe dokunurken en küçük bir tereddüt duymuyor. Kendi ifadesiyle, gözünü kırpmadan yok ediyor direnişçileri. Sadece Felluce'de 40 kişiyi avlamış.


Direnişin kalesi sayılan Ramadi'de görev yaptığı için "Ramadi Şeytanı" diyorlar ona. "Şeytan" lakabı rahatsız etmiyor onu. Zira şeytan "Kurnaz" ve "iş bitiren" anlamına geliyor. ABD tarihinin en çok insan öldüren keskin nişancısı olarak tarihe geçiyor Chris Kyle. Kitabını tecrübelerini insanlıkla paylaşmak amacıyla kaleme alıyor. Kararlarında bir türlü isabet edemeyen insanların bu hayattan alacakları dersler var. Bir kere kilitleneceksin hedefe. Avının uzakta oluşu seni yıldırmayacak. Efsanevi nişancı meşhur atışını nasıl yapıyor bak. 920 metre uzaktaki Iraklı bir geyik gibi yürüyor ağır ağır. Bir geyik gibi sağa sola bakınıyor. "Hadi oğlum, kaçırma avını!" diye bağırıyor Kyle'nin babası. Av uzak olsa da tetik yakın. Geyik böğürerek yuvarlanıyor yere, geyik gökyüzüne bakıyor can çekişirken.


Gözümü kırpmadan öldürdüm 255 kişiyi dediğine bakmayın. Bir kere tereddüt etmiş. "Yalnızca bir defa" diyerek, özür beyan etse de, bir tereddüt anı yaşamış Kyle. Hafızasından kazıyamadığı bir resim var. Bir kadın, bir geyik gibi bakıyor kendisine. Kapkara gözlerini üzerine dikmiş. Bir terörist olabilir mi? Hayır, silahlı değil. Fakat neden kapkara gözlerini çakıyor göğsüne. Dürbünün çarpıları gibi dolanıyor üzerinde gözler. "Oğlum, bırak gitsin geyik. Yavrusu var!" Fakat neden iki kara böcek gibi dolaşıyor yüzünde gözleri. "Yalnızca bir defa bir kadını öldürürken tereddüt ettim," diyor keskin nişancı kitabında. Kahramanlığına gölge düşürecek bir şey değil bu. "Yalnızca bir defa..."
Reşat Nuri'nin lalası Şakir Ağa'nın kitabında yavrusunu emziren geyiği öldürmek yok. Masalı dinleyen çocuklar gözyaşları içinde taşın üzerinde göğe doğru yükselen geyiğe ve kardeşlerine bakıyorlar.

http://www.zaman.com.tr/yazar.do?yazarno=1167

10 Oca 2012

Yavuz Bülent Bakiler / Yağmur Güzeli

...
Gel, diyorum duymuyorsun beni bir türlü
Seni böyle hayal meyal yaşamak çok zor
...


Cadde cadde, sokak sokak
Sayıklar gibi dolaşıp seni arayacağım


Beni bir köşe başında ağlıyor bulacaklar
Saklamak zor olacak, çaresiz kalacağım
Seni sevdiğimi anlayacaklar

...

7 Oca 2012

ZM / Matruşka

***
tanrıyı ilk reddedişte zincirlerden kurtulma durumu vardır,
çünkü varlığı sorgulanmamıştır, birilerince, kültürle dayatılmıştır, öğretilmiştir.
bunu fark edip tanrı yı "göremeyen" insan,
kendini kötü bir geleneği fark edip, kestirip attığı için özgür ve bilinçli hisseder.
bu özgürlük kişiyi "bir yaşamlık unutuş"a veya tuhaf bir boşluğa iter.
mutlu, başarılı, aşk dolu güzel bir ömür de yaşayabilir, tüketebilir tabi.

tanrıyı ikinci kez reddedişte, isyan vardır, "adalet"i sorgulama vardır. neden, niçinler vardır.
feylesoftur, okumuştur, yazmıştır.
beşeri aklının kıstaslarıyla "düzen"i eleştirme durumu vardır.
anlayamadığı düzeni kuran(!)a karşı içinde öfkesi vardır.

tanrıyı üçüncü kez reddediş, kanımca kafir fıtratına meyilli olma durumundandır.

matruşka gibi, sıra sıra, idrak düzeyine göre kendini gösteren,
birbir ismi olan,
Allah.

sana yok diyorlar,
hiç olmadı diyorlar,
off, umrumda değil.
hepsi hepsi duvarda bir tuğlalar.

bir yaşamlık ömürleri olan mahluklar her biri.
ölünce görecekler.
***

3 Oca 2012

Kaç Yol Vardır Üzerine

Maruf ek Kerhi Hz;
hakikatleri almak, halkın elindekilerden ümit kesmek.

Cüneydi Bağdadi Hz;
Allah'ın seni sende öldürmesi, kendisi ile dirilmesi.

Ebubekir Şibli Hz;
karşılıklı sevgi ve dostluk.

Ebu Sehl es-Su'luki Hz;
itirazdan vazgeçmek.

Ebu İshak Kazeruni Hz;
iddiaları terk etmek, manaları gizlemek.

Ebu Necip es-Sühreverdi Hz;
başlangıcı ilim, ortası amel, sonu O'ndan gelen hal.

.
.
.

"nefs adedince"

"sen hala bizim yaptıklarımıza mı şaşırmaktasın?"

***
-Ya Rabbi, insanların gözündeki bu perde, düşmüş oldukları bu sapıklık da ne?
bu akıllarına rağmen nasıl oluyor da velilerin yanına gelmiyorlar.
en akıllıları, en zekileri inkara düşmüşler.
rüya mı görüyorum?

fakat bu rüya değil. işte ağaçların yanına gidiyorum. yemişlerinden yiyorum.
bunları nasıl kabul etmem?

öte yandan münkirleri görüyorum. bu velayet bahçesinden haberleri yok.
nasıl oluyor da milyonlarca insan,
o ağaçlardan ve meyvelerden(velilerden, mürşid-i kamillerden)
uzaklaşıyorlar?

...
-ey nurlu Dekuki!
sen hala bizim yaptıklarımıza mı şaşırmaktasın?
***

Tahirül Mevlevi, Şerhi Mesnevi

Bilgiden Nemalanmak Üzerine

***
arılar mürşide benzer, tellallar ise sineğe benzer.
sinek nerede güzel gördü ise onun üzerine konar.
tellal olan kişi evliya sözlerini halka satar. kendisini insanlara veli gösterir.
allah dostları yanında bundan daha aşağı mertebe yoktur.

şu halde tellallık kendine izzet biçmektir.
bu da kamil mürşidlerin yanında en küçük makamdır.
***

M. Ildırar / Veliler Nasıl Terbiye Eder?