Kasım 24, 2010

Gazali'den

insanın iç aleminde öyle duygular vardır ki, onlar beştir ve zahirdeki araçlara yeri gelince yardım ederler;

*hayal kuvveti
*düşünce kuvveti
*akılda tutma(hıfzetme) kuvveti
*anma(akla getirme) gücü
*kuruntu gücü
bunların hepsinin yeri beyindedir.
bu beş gücün her birinin belirli hizmetleri vardır.
bunları bu işlere ehil olan kimseler bilir.
eğer bu adını saydığımız şeylerin birine zarar gelecek olursa;
insanın işi aksar, adaletsizliğe uğrar, bozulur.


Ölüm ve  Kıyamet / Kendini Tanımak
GAZALİ

6 yorum:

hejbişey dedi ki...

ne hıfzetme ne anma istidadı verdin Allah'ım.
bize vere vere vehim, kuruntu,hayal bir de yarım yamalak düşünme arzusu verdin.
beşin üçü bile yok Allah'ım.
ben ancak yarım ediyorum.
yarım oluyorum.
ben yarımım.
ben çok eksiğim Allah'ım.

N.Narda dedi ki...

Ne güzel Gazali hazretlerinden bir şey okumak...iyi oldu bu.

Zeynep Merdan dedi ki...

biraz ürkütücü olsa da, bu zatı ben de severim.

N.Narda dedi ki...

ah,ürkütücülüğünde ortaklaşmamız... sırf bu yüzden bitiremeden geri vermiştim İhya'yı....dahasını burada açık etmek uygun değil sanırım...

Zeynep Merdan dedi ki...

ama ben onun ürkütücülüğünü ham softa, dinden soğutan sert, radikal islamcı olarak görmüyorum. belki de "kahhar" adını iyi gören bir zat idi.

kalplerin keşfi eserini sevmiştim mesela.

N.Narda dedi ki...

işte doğru cümle buymuş: kahhar adını iyi gören...teşekkür ederim.