Haziran 15, 2011

Balzac / İki Gelinin Hatıraları'ndan

***
"...gözlerine gelince, hem kadife, hem de ateş. ama işte o kadar; yoksa kısa boylu çirkin bir adam."

***
"...soğuk durması insanı sinirlendiriyor. aramıza koymak istediği, koymayı da başardığı çöl, en derin bir gururla dolu; nasıl söyleyeyim? karanlığa bürünüyor bu adam."

***
"bir kral bile olsa hiçbir erkeğe gönlümde en küçük saygı duymuyorum. "

***
"ispanya kraliçelerinden birinin bir bakışı uğruna kendini öldürtüvermiş zavallı bir uşağın hikayesinden bahsetti.
-ölmeyecekti de ne yapacaktı dedim?
bu cevaba pek sevindi. gözlerine bakınca geççekten ürperdim."

***
"dostluk kuvvetleri ile birleşip gene de bağımsız kalan, birbirinin benzeri iki ruh arasındaki kuvvetli bağdır."

***
"bir erkeği güzelliği için sevmenin çok çirkin bir şey olacağı hükmüne vardım."

***
"bir gün olur da onun bir hareketinde, bir bakışında, bir tek sözünün edasında o eski saygının azaldığını sezecek olursam öyle sanıyorum ki her şeyi unutmak kuvvetini göstereceğim."

***
"ne yapayım kardeşçiğim?
aşk bana gelmiyordu; bende Muhammed'in dağa gitmesi gibi, aşka gittim."

***
"...herkesin yanında gözleriniz donuk olsun."

***
"kendi kendime: fedakarlık dedim, aşktan da büyük değil mi?"

***
"sevilmek ister misiniz?
sevmeyin."

***
"...tabutumda da güzel olmak isterim."

Honoré de BALZAC
İki Gelinin Hatıraları

Hiç yorum yok: