Ekim 12, 2018

Online Reddiye

"Merhaba Zeynep hanım, sürekli 'tanıyor olabileceğiniz kişiler' kısmında çıkmanızdan mütevellit profilinizi ziyaret ettim, daha sonra blogunuza baktım ve her defasında Schopenhauer'i haksız çıkarırcasına yazılmış gönderilerinizi okudum. Bu mesajımda yaş, beden gibi fiziki şeylerden ari olarak direkt zihninizi muhatap alıyorum. Ben hayatımda hiç zeki kadın tanımadığımdan hiçbir zaman Oblomov'un, Heidegger'in yaşadığı zihinsel hazza erișemedim. Karşımda Olga Sergeyevna veya Hannah Arendt olmadığından ben de Oblomov veya Heidegger olmadım. Çünkü alacağım cevap zihinsel açıdan beni tatmin etmeyecekti. Bu bencilliğim için üzgünüm ama siz bu sıkıntımı giderebilecek yetkinliğe sahipsiniz. Bu nedenle hiçbir amacı veya gerçekliği olmadan, yalnızca zihinsel haz için sizinle mektuplașmak isterim."

*

Bu kadar gerekçelendirmiş bir temenni bende bir misyon etkisi yaratıyor. Üstelik iltifat etme şeklinizi dahi bir cinsi tahkirle kurmuşsunuz. Dolayısıyla iltifatınıza da ancak kendi cinsimin aşağılanışını kabul ederek nail olabiliyorum. Heidegger ya da Oblomov olamayışınızı kendinizle değil de kaderin önünüze zeki kadın çıkaramayışıyla izah etmeniz oldukça ilginç. Zihinsel haz için mektuplaşmıyorum çünkü mektup dahil münasebet kurduğum insanları zihinsel de olsa hedonist bir yöntemle seçmiyorum. Kaldı ki zihnime de haz veren bir muhatabım zaten var. Yine de beni tekamülünüze katkı sağlayacak yetkinlikte gördüğünüz için teşekkür ederim. Az önceki iltifatınızdansa bunu kabul etmeyi tercih ederim.

Güzel günler dilerim.

8 yorum:

SevKoz dedi ki...

kesinlikle haklısınız bu zamana kadar karşıma zeki kadın çıkmadı gibi kadınları aşağlıyacı bir üslup bu cevabı hakketmiş

Zeynep Merdan dedi ki...

SevKoz;

böyle mesajları buraya almak huyum değildir ama bu gerçekten enteresandı. Bu iltifat görünümlü aşağılamalar böylesi bir cevaba müstahak düşüyor sanırım.

pelinpembesi dedi ki...

Sizin yazılarınızı takip ediyorum keyifle hatta bugün ne yazdınız diye merakla
açıyorum bilgisayarımı. İyi ki blog yazan ve devam edenler var diyorum. Bu mesajı
yazanı bir derece anlıyorum ama değindiği noktalarda batırmış övgüsünü :)
Anladığım nokta, ihtiyacım olan kültürel, entellektüel ilişkileri etrafımızda
bulamayanlardan biri olarak bir blogger yazısı daha öyle iyi geliyor ki. oblomov olmak istemem zaten ama onu söyledğimde o kim diyenlerle çevrili hayatımda kaçış
noktası bloglarda yazılmış kaliteli yazıları görünce nasıl mutlu oluyorum bir bilseniz.

Zeynep Merdan dedi ki...

Pelinpembesi;

Yorum yapmamış olsam da benim de sizin ve kızınızın zarif dünyasından uzun yıllardır haberdar olduğumu bilin. Hatta bir gün anne olduğumda bu yazgıdan fazlasıyla ilham alacağımı da.

Bazen taşra bazen bambaşka şartlar, bazen ruhumuzun zerresine temas edemeyen etrafımızdaki her insan bu benzerini bulma özlemi şiddetli hale getiriyor. Kendi adıma ben de bundan muzdaribim. Neyse ki sanal mesafede de olsa zihnine ve ruhuna temas edip yazgısına seyirci olduklarım var.

Güzel kitaplar gibi güzel yazan insanlar her zaman var sadece kuytu bir kasaba gibi, ıssız bir müze gibi ziyaretçileri tarafından keşfedilmeyi bekliyorlar bazen.

Keşfedenlere de, edilenlere de ne mutlu. :)

Camgüzeli dedi ki...

Merhaba...Cevabınıza bayıldım... Natalie Manerville'nin Felix de Vandenesse cevabi mektubu gibi kapak yapmışsınız :)) Çok yaşayın emi :))

Zeynep Merdan dedi ki...

Cam Güzeli;

Amacım kapak yapmak değildi aslında :) bu yeni yeni türeyen bir prototip, mükemmel olabilecek potansiyeli varmış da sanki hayat mani olmuş gibi bir ben inşası, trajikomik tarafı bu seferki örneğin kadından sebeplenişi.

Beyaz Yakalı dedi ki...

Hakedilen bir cevap olmuş. Üslubunuz gerçekten etkileyici ve saygılı olmuş yapılan saygısızlığa karşı.

ErsinCe dedi ki...

Harbi çok edebi...