Nisan 12, 2019

Uslanmaz Us


Eliseo Sala / Melancholy or Pia de Tolomei (1846)
(detay)

Uslanmanın etimolojisi seviyorum. Nasihatten de musibetten de 'us'lanmayana bazen sadece daha çok musibet gerekiyor. Israrla, fesatlıkla, ahmaklıkla aynı hatayı tekrar edeni sınıfta bırakıyor Hayat. Uslanmayan köteğini yiyor. Ta ki dersini alana dek.

Usanmaz bir inatla aynı şeyi(hatayı) yapıp farklı sonuçlar beklemeyi ahmaklık diye tanımlayanlar uslanmayışın tarifini de yapmış oluyorlar. Aynı hatayı yapma ısrarı usandırmıyor mu bilinmez ama uslanmayışa tanık olmak dahi usandırıyor. Utandırıyor.

Kendi usuyla meşgul olan ne güzel uslanıyor oysa. Hayattan tokadını yemiş, yemiş ama utanmışlar, utanmış ama uslanmışlar gibi. Utanmayana da, usanmayana da, uslanmaya da susuyor us; utanır da usanır da belki uslanır diye.





7 yorum:

mavigunce dedi ki...

Hani bir dergi alıp eve gelirsiniz. Mis gibi kokar o dergi. Bir kaç yazı okuyup hemen kapatırsınız. Bitmesin istersiniz. Kahveniz eşlik etsin, acılarınız eşlik etsin, göz yaşlarınız eşlik etsin istersiniz. Sonra derginin tüm köşe bucak her tarafı hatim edince içinizi bir hüzün kaplar. İşte o hüzne kapılmamak için yazılarınızı yudum yudum okuyorum çünkü biterse üzüleceğim. Mavi ben. Saygılar sunuyorum...

Beyaz Yakalı dedi ki...

Hayat öğretmesini gerekeni öğretiyor, zamanı geldiğinde değil mi?

ASTraveller dedi ki...

blogwalking here & followed :)

Zeynep Merdan dedi ki...

Mavi Günce;

bu ne güzel taltif. ve ne güzel okursunuz. çok teşekkür ederim.

Zeynep Merdan dedi ki...

Beyaz Yakalı;

evet. maalesef. iyi ki.

Aybüke S. dedi ki...

İnsan, omzunu sıyıran duvara had bildirmek uğruna tüm gücüyle bedenini oraya yama edermiş... Uslanmak yanlızca can acısıyla gerçekleşir tahminimnce. Güzel bir anlatım tekniğiniz var,insana kendini okutacak cinsten. Bende yeniyim buralarda, kendi sayfamada beklerim, dstek ve yorumların için şimdiden teşekkür ederim. Yeni yazılarını bekliyor olacağım..🌸

Zeynep Merdan dedi ki...

Rafaelaybuke;

çok teşekkür ederim, uğrayacağım. güzel dilekler*