Ocak 02, 2020

Manolya Gürocak / Sağanak*

2020, hoşgeldin. 

Tam on yıl geçmiş Ruh Müzem'de. Bu yıla bu harika haberle başlamak istiyorum. 

Uzun yıllar görmediğin bir dostla ilk karşılaşma anının sevinciyle yazıyorum bunları. Dostum, kıymetlim Manolya Gürocak'ın yıllardır ince ince nakşettiği roman nihayet çıktı. Okumak için sabırsızlanıyorum. Okuduktan sonra ayrıca bir yazı düşeceğim buraya. 

Moderniteye, Feminizme sağlam bir eleştiriyi, sürükleyici bir kurguyla, duru bir aklın yorumuyla okumak isteyenlere heyecanla duyurulur.


A R K A K A P A K

"Sağanak, hayatındaki savrulmalardan iniş çıkışlardan sonra kendisini bir gölün kıyısında bulan Efsun adlı karakterin deyim yerindeyse yeniden dirilişinin, kendini, hayatı ve bir nevi hakikatini bulmasının romanı. Kadın cinsiyetini yeniden tanımlayıp, kapitalist düzenin kadına ve aslında insana biçtiği role bir karşı duruş çabası. Güçlü bir dil ile inşa edilen roman, insanın aradığı her şeyin ne kadar yakında olduğunu sarsıcı bir kurguyla ortaya koyuyor.

“Gözlerini suya dikti. Hiçbir yere gitmeyen, devinip dalgalanmayan, çoğalmayan, bulanıklığından gocunmayan, yarı bataklık durgun su birikintisine...”

8 yorum:

pelinpembesi dedi ki...

ikinize de hayırlı olsun, ne güzel bir başarı böyle. alıp
okumak isterim bende hatta not ettim bile..

Zeynep Merdan dedi ki...

7 yıllık bir emekle yazıldı, öyle sinsin istedi içine ama ulaşmadı elime, merakla bekliyorum ben de hala.

çok sevinirim, pelinpembesi'nden harika kitap seçkileri oluyor, onlardan birisi de Sağanak neden olmasın :)

Beyaz Yakalı dedi ki...

Benim de ilgimi çekti, not aldım. Her şey her ikinizin de istediği gibi gelişsin, dostluğunuz daim olsun.

KİTAPLARA KAÇANLAR dedi ki...

Her ikinizi de tebrik ederim. Nitelikli okurlarla buluşur umarım..

Zeynep Merdan dedi ki...

Beyaz Yakalı;

ilgi çekebilmek kolay artık. ilgiyi sürdürülebilir kılmak zor olan sanırım.
teşekkür ederiz :)

Zeynep Merdan dedi ki...

Kitaplara Kaçanlar;

çok teşekkürler, gerçek muhataplarını bulur umarım.

Adsız dedi ki...

Eline,yüreğine sağlık. çok güzel mesajları olan ve derinliği olan okudukça düşündüren bir roman olmuş.

Zeynep Merdan dedi ki...

Çok teşekkür ederiz :)