Kasım 05, 2020

Ruh Müzem Sakinleri

"Şu dünyada cahil, cehaletinden bir haber anlamsız davranışlarıyla böbürlenirken, ben ise cehaletimden dehşet ve tiksinti duygusuna kapılırım. Dört sayısını okuduğum,  Sabit Fikir dergisinden bir yazarın hedef kitlesine girmiştim; fakat cüret edip de bu eleştiri yazılarının sahibi kimmiş diye bakmamıştım.

Cioran ile iki ay önce tanışmıştım. Benimle aynı yaştayken yazdığı Umutsuzluğun Doruklarında kitabı yaşanmışlıkla terbiye edilmiş genç bir fikir adamının çığlığı gibiydi, üslubu harikaydı. Mayıs sayısını tekrar elime aldığımda, Cioran üzerine kaleme aldığınız yazıyı gözden kaçırdığımı farkettim.  Yazı fevkalade açıklayıcıydı. Üstelik, bir ateist olarak, farklı bir perspektiften Tanrı’yı ve imgelemdeki Tanrı tasavvurunun insanı nasıl bir arayışa ittiğini sorgulayarak okudum. Tanrı’nın olmadığına yönelik geliştirdiğim diyalektiğe katkı sağladı.

Bir sonraki Keşfsever köşenizde “Çiçekte titreşen polenlerin taşıyıcı etkisini” bir arı gibi çalışan bende yeni fikirler çağrıştırmasını dört gözle bekliyorum."

E.B.

*

Hakiki bir okurla temas etmek, en büyük tutkusu yazmak olan biri için tarifsiz bir mutluluk. Çünkü okur olmak ve muhatap olmak arasında büyük bir fark var. Belki de bu yüzden buna benzer dönüşler aldığımda onları Ruh Müzem'de (evet, burada) bir antika gibi sunmak keyif veriyor bana. 

Tanrı'yla (yalnız varlığıyla değil, kavramıyla da) kurduğumuz münasebet üzerine içsel yahut fikirsel deneyimlerimizi, keşiflerimizi paylaşmak; o bitimsiz ve klişe "Tanrı var mı yok mu?" tartışmalarından çok daha asil geliyor bana. Size görece karşıdan bakan biri olarak  sizin yorumunuz da benim için kıymetli bu yüzden. Çünkü yokluğu gibi varlığı da asla kanıtlanamaz bir şey üzerine konuşuyoruz. 

"Çiçekte titreşen polenlerin taşıyıcı etkisi" bir tahrik güzellemesi aslında. Çünkü iyi fikirler öyledir, zihnimizi tahrik eder. Bunu başarabildimse ne mutlu bana çünkü doğru yere nişan almışım demektir. Güzel dilekler olsun.

Keşfsever



1 yorum:

Eren Bireroğlu dedi ki...

Tekrardan basarilar :)