Haziran 20, 2013

Kuple XIV

"var mısın yook-
sun
var mısın yook-
sun

iki gözüm, eminim, sen yoksun."

Mor ve Ötesi / Cambaz

*

münacaat olduğu aşikar değil mi.

ben küçükken, mor ve ötesi yeni yeni tanınır olmaya başlamışken, bu sözler grubun ateistliğe delildi. terbiyesizliğine ve edepsizliğine hatta.

ama, ama..

insan muhatap aldığını yok sayabilir mi?
insan "sen" dediğini inkar edebilir mi?

kızarsa, içerlenirse, içerlenirse,
Hak'kı olmamasına -hiç bir zaman da olamayacak olmasına rağmen- içerlenirse,
muhatabını da, aslını da, kendini de inkar eder. inadına, yüzüne yüzüne, canı sızlayarak inkar eder.

delicesine bir yormaca, güzellemeyle bitirelim.

(nakarat başı) "iki gözüm kadar eminim sen yoksun" -miktar belirtiyor-
(nakarat sonu) "iki gözüm, eminim, sen yoksun" -hitap-

2 yorum:

Avare Karınca dedi ki...

Ama ama... =)
Mor ve Ötesi severim ben ya =) Albüm çıktığında, hatırlıyorum MvÖ için ateist dediydiler. Ama bana o şarkı, diğer pek çok şarkıları gibi, siyasilere veya sistemdeki yanlışlıklara eleştiride bulunuyormuş gibi gelmişti. Hem o zamanlar ABD-Irak Savaşı vardı.

Ben hiç öyle düşünmemiştim o şarkı için, düşünmüyorum da. Ama, öyle düşünenler için, dediğin gibi, insan hep sevdiklerine daha çok kızmaz mı? ;)

Zeynep Merdan dedi ki...

seviyormuyum bilmiyorum ama mvö'yü dinlerim. şarkı politik bir şarkıydı evet ama fazlasıydı da.

başta alttaki delice güzelleme olmak üzere bunların hepsi kendi yormacalarım, belki asıllarıyla zerre alakaları yok.

şüphesiz. en çok sevdiğimize, en çok kızarız, kızamıyorsak bile en çok içerleriz..