Aralık 21, 2012

ZM / Münacaat

Francisco de Goya / Saturn
(bir gün doyacak..)
"inaan, kii
senden başka, senden başka, senden başka
hiiç kimse yok içimde, kimse yok içimde"

*

ne istediğimi anlamaya yaklaştım mı? yaklaştım mı?
yaklaştım.
elimi uzatacak kadar yakın olup, bırakmak istiyorum. her şeyi, hepsini bırakmak istiyorum.
parmaklarımla kavrayacak kadar yakınken,
her şey, hepsi
benimken,
benim olabilirken,
bırakmak istiyorum.
hepsini bırakmak istiyorum.

*

maya takviminin son günü, 2012'nin en uzun gecesi.

2 yorum:

Larus Cachinnans dedi ki...

Pek çok şairin münacatını okudum ben. Hepsi ayrı ayrı güzeldir, sizin yazdığınız da öyle.. Ancak münacat deyince İsmet Özel'in münacatının bende çok ayrı bir yeri var. Son kısmını gün içinde defalarca tekrar ederim, dua niyetine..

Şimdi tekrar ne yapsam dedirtme bana yarabbi
Taşınacak suyu göster,kırılacak odunu
Kaldı bu silinmez yaşamak suçu üzerimde
Bileyim hangi suyun sakasıyım ya rabbelalemin
Tütmesi gereken ocak nerde?

Zeynep Merdan dedi ki...

ismet bey'in gerek iç sesi, nefs sesi dolayısıyla da münacaatının sesi diğerlerinden başkadır bana göre de.

şu kısımlar da güzeldir;

ne fark eder demişim
bilmeden farkı istemişim.

*

gençtim ve ben neden hata payı yok diyordum hayatımda