Ağustos 02, 2011

Nietzsche / Böyle Buyurdu Zerdüşt, Önsöylevden

*
maymun nedir insan için? bir gülme ya da acı veren bir utanç. üstün insan da bunun aynısı olmalıdır;
bir gülme ya da acı veren bir utanç.

*
gurur duydukları bir şey var. ne diyorlar onları gururlandıran o şeye?
kültür diyorlar ona ve kültür, onlara keçi çobanlarının karşısında ayrıcalık kazandırıyor.

*
şimdi tanrıyı seviyorum, insanları sevmiyorum. insan benim için çok eksik.
insanı sevmek öldürürdü beni.

*
yazık! artık kendini aşagılamayan en aşağılık insanın zamanı gelmekte.

*
ve günün birinde bilgeliğim beni terk ederse eğer,
o zaman gururum deliliğimle birlikte sürdürsün uçmayı.

1 yorum:

Ebru dedi ki...

Merhabalar,

Alman filozof ve yazar Friedrich Nietzsche; zamana meydan okuyan eserleriyle ve felsefe dünyasına kazandırdığı kavramlarla Avrupa’nın en büyük yazarı olarak kabul edilmektedir. Bununla birlikte Friedrich Nietzsche, tüm zamanların en fazla alıntı yapılan filozofu olmuştur. Nietzsche’nin "yazılmış en derin" eser olarak tanımladığı ‘’Böyle Buyurdu Zerdüşt’’ kitabından derlediğim on alıntıyı okumanız için ben de sizinle paylaşmayı çok isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/friedrich-nietzsche-boyle-buyurdu-zerdust-kitabindan-en-sevdigim-10-alinti/ Motivasyon açısından şu cümlesini kendime rehber edinmişimdir;

‘’Ama önce sen kendini inşa etmelisin, dimdik bir beden ve dimdik bir ruhla.’’

Güzel okumalar dilerim,
edebiyatla ve sağlıkla kalın.